24 Ocak 2014 Cuma

Belgrad, Sırbistan

Budapeşteden gece treniyle geçtik belgrada. Gece 2 kere uyandık pasaport kontrolü için. Belgrada hayran olduk diyemem. Tek iyi yanı pegasusla İstanbula dönmek gerçekten çok ucuz. Ben belgrad'dan kayseriye Pegasusla 150tl ye geldim. 67€ idi galiba.

Belgradda kalmadık. Parayı gardan değiştirebilirsiniz Komisyon almıyorlar. Öğlen uçağımız vardı biraz gezdik. Zaten çok sıkılmıştık. 17. günümüzdü. 10 dan fazlası sıkıyor insanı. 2-3 saat sonra tramvaya bindik ve garın önüne gidip çantalarımızı alıp hava alanına gidecez. Son tramvay seferinde biri bir şey dedi bana. Heralde yanınız boş mu dedi sandım. Sırpça bilmiyorum dedim. O da biletiniz var mı dedi. Meğer kontrol varmış. Şansa bak son seferde yakalandık. Bende ne bileti falan dedim :D . aaaa dedim  evet var interrailleri gösterdik. O olmaz dedi. Bir kadında bize tren garından alabilirsiniz dedi. zaten gara bir durak vardı. Teşekkür edip indik :D .

Çantalarımızı alıp (150 sırp dinarıydı galiba) tren garının önünde hava alanına giden otobüsü bekledik. Zaten başkalarıda bekliyor. Tramvay durağının olduğu taraftan otobüs kalkıyor. Bir taksici isterseniz sizi götürebilirim dedi taksisiyle. Otobüsle aynı fiyat kişi başı 300 dinar dedi. Ancak biz güvenmediğimizden yok sağolun dedik. Böylece havalanı otobüsünün oradan kalktığı kesinleşmiş oldu :D. otobüsün içinde biletinizi alıyordunuz 300 dinar. bunlarda gezimizden kareler

Budapeşte, Macaristan

Ljubljanadan Budapeşteye gündüz treniyle geçtik. Önce viyanaya sonra da budapeşteye geçtik. Tren çok kalabalıktı. Hafta sonu olmasının etkisi büyük bir yer bulup oturduk. Akşama yakın bir saatte budapeşteye vardık. Metroda görevliler ve turnikeler var. Bilet zorunlu yani. Ancak tramvay ve otobüslere biletsiz binilebilir tabi yakalanmamak şartıyla :D. Gara yakın bir yerden hostelinizi ayırtın. City Hostel Pest de kaldık biz ancak gara uzaktı birde tramvay hattında yapım çalışması vardı. Sıcağın altında bayağı yürüdük. Bu arada gardaki döviz büroları komisyon almıyor ancak 1€ yu 300 forint yerine 270forinte çeviriyorlar(2013 temmuz kuruyla) 30forint almış oluyor sizden. Mutlaka para birimi farklı bir ülkeye gitmeden önce kuruna bakın. Çok fark yoksa alabilirsiniz. Bizim hostel euro da kabul ediyordu. 300forint =1€ idi kuru. ancak tek kötü yannı banyonun yan odayla ortak kullanılması. Ortak banyo gerçekten kötü. Parlamento binasını, Köprüleri mutlaka görün.

22 Ocak 2014 Çarşamba

Ljubljana (Lübyana), Slovenya

Münihten gece treniyle geçtik buraya. Köprüleri ve kanallarıyla ünlü bir şehir. Çok değişik otomatlar gördük burada. Pizza otomatı, Süt otomatı, süt otomatının yanında süt koymak için hem plastik hem de cam şişe satılan bir otomat :D ilginçti. Gezilecek yerleri sınırlı küçük bir meydan var üçlü köprüde oraya gidin orada belediye binasıda var. Ejderhalı köprüye gidin. Kalesine çıkın saat 10 gibi açılıyor haberiniz olsun. Otobüslere biletsiz binemezsiniz haberiniz olsun. Turistik yerleri yürüyerek kolayca gezebilirsiniz.

Kanaldan genel görünüm
Üçlü köprü
Ejderhalı köprü
Ana meydan(Arkamda 3lü köprü var)
Kaleden bir görünüm(Giriş bedava)
Kaleden Ljubljana

21 Ocak 2014 Salı

Münih, Almanya

Aslında Salzburga, Viyana-Münih arasında olduğundan 6-7 saat falan uğradık. Sonra trenimize Münihe geçtik. Ve Prag gece treninden sonra 2. krizi yaşadık. Şu ana kadar Almanya, Avusturya ve Çek cumhuriyetinde A&Olarda kalmıştık ve 4 kişilik odada yanımıza 4. bir kişiyi vermemişlerdi. Bizde zaten çok kişi yoktur diye rezervasyonsuz gittik A&O münihe. Ve bize yerlerinin olmadığını söyledi saat akşamın 8 i idi. İnternet olmadığından tekrar gara döndük ve Meininger hostelin adresini bulup gittik. Sırtımızda çanta ile yürüyorduk. Orada da 2 boş yer varmış farklı odalarda. Tekrar gara döndük saat 9 olmuştu. Evsizler gara etrafında toplanıyordu. Napacağımızı şaşırdık. Sonra Yasire sen garda kal internetle hostel bak dedik. Bende Harunla birlikte etraftaki otellere bakıyorduk. Garın hemen yanında intercity hotel 150€ dan fazla bir fiyat söyledi. Minik bir şokla çıktık oradan. Garın karşısında Europaischer Hof Münih e gidip sorduk. orasıda 3 kişilik odaya 90€ dedi. tabi hemen tuttuk korkudan. saat 9.30 gibi bulmuştuk otelimizi allahtan kuzeyde hava daha geç kararıyor. akşam saat 9 da gündüz gibiydi. Çantaları odamıza koyduk. Kahvaltıda dahildi 90 € ya. İlk defa adam gibi bir kahvaltı ettik. Ertesi gün çıkışımızı yaptık ve çantaları oraya bıraktık. Münihi gezdik işte fotoğraflar:(münih gerçekten çok güzel mutlaka görün. Futbol severler Allianz Arenaya da gidin :).

20 Ocak 2014 Pazartesi

Salzburg, Avusturya

Mozartın memleketi de diyebiliriz buraya. Viyanadan Münihe geçerken uğradık. Güzel bir tarihi şehir yalnız kalesinde bir sorun var onu anlatayım. Paket yapmışlar arkadaşlar sağ olsun Kaleyi gezme+Funikularla aşağıya inme(çıkarken sen çıkıyon) ile kaleyi gezme+funicularla iniş ve çıkış aynı fiyat. Bizde sandık ki kaleye kendimiz çıkarsak para vermemize gerek yok. Başladık çıkmaya ama nasıl yorucu her tarafımızdan ter akıyor. Sonra bir kapı gördük bilet satıyorlar kale için. orada da para istediler. Kale+iniş için. Bizde geri döndük. Boşu boşuna çıktık oraya.

Bratislava, Slovakya

Viyanaya 1 saat trenle. Biz 2 gün kaldık viyanada ki Bratislavaya gidelim diye. Küçük bir şehir. Güzel ama öyle hayran kalmazsınız. Yalnız ilginçtir bir sürü Türk turist vardı. Sanırım Viyanaya geldiler ve orayada gittiler. Şehrin kalesine gidin. Mavi kiliseye gidin. Eski şehri gezin. Öyle çok bir şey yok.

Viyana, Avusturya

Viyana gerçekten güzel bir şehir. Ancak yer seçerken Hauptbahnhof yakınında seçmeyin çünkü gelen trenler(sanırım uluslararası trenler) West garına geliyor. ama o kadarda sorun değil metro var. Metroya para vermenize gerek yok ama yakalanmayın :D . Biz A&O hostelde kaldık. Hauptbahnhof yakınında idi kaldığımız yer. Oradan haritanızı alın ve gitmek istediğiniz yerleri işaretleyin.

öncelikle Krakow-Viyana gece trenini anlatmak istiyorum. Kuşetlerimiz iyiydi. Yatak konusunda sıkıntı yoktu uyuya uyuya geldik. Sabaha karşı üstümü giyineyim dedim. ben en üstteki kuşetteydim. yan tarafdada kimse yoktu o yüzden kaprimi giydim sonra sabah saatlerinde viyana soğuk olur belki diye kapriyi çıkarttım ve kotumu giydim neyse toparlandık çıktık. Hostelde bir de ne göreyim kaprim yok. En sevdiğim kaprimdi. Tabi arkadaşların alay etmelerine sebep oldu bu olay :D .

neyse hostele dönelim check in yaptıktan sonra eşyalarımızı luggage rooma bıraktık ve gezmeye başladık. Viyana güzel bir yer. Binalardaki süslemeleri falan, heykeller muhteşem. belediye binasınında sinema ekranı vardı film festivalli varmış galiba aşağıda fotosu var.  Schloss Schönbrunn sarayına da gidin. arka bahçesi çok güzel(son üç resim)